Ademen is leven. Jouw adem is de essentie van het leven.

De adem vergezelt ons zolang we leven.

Wanneer we op de wereld komen is ademhalen het eerste wat we doen, het is het teken dat het leven begonnen is.

Hoewel adem de bron van het leven is, besteden we niet veel aandacht aan de manier waarop we ademhalen en de invloed die dat op onze manier van leven heeft.

De ademhaling is een beweging; het ritme van het leven. Dus door je te focussen op de ademhaling, geef je het brein iets te doen. Dit is een goede manier om meer rust in je hoofd te creëren. Je focust namelijk nog steeds op beweging, maar niet op honderden verschillende bewegingen om je heen. Simpelweg het ritme van de ademhaling.

Ademhalingsoefeningen werken goed omdat de ademhaling je toegang is tot je autonome zenuwstelsel. Met je ademhaling kun je invloed uitoefenen op je zenuwstelsel en deze dus kalmeren.

Je kunt de ademhaling beïnvloeden door bijvoorbeeld sneller, langzamer, hoger, of lager te gaan ademen. Door ademhalingsoefeningen te doen maak je de verbinding tussen lichaam en geest sterker. Wanneer jij je gestresst voelt, is je ademhaling vaak hoog in de borst, snel en onrustig.

Door je bewust te worden van je ademhaling en de ademhaling vervolgens te kalmeren, activeer je ontspanning en rust in je lijf.

Vanaf nu kan je via Spotify ook luisteren en samen met Tiri HR consulting  ademhalingsoefeningen doen.

Veel doe- en luisterplezier. Klik op onderstaande link: